Magas vérnyomás sóhelyettesítője, Magas vérnyomás: só helyett zöldfűszerek

Fűszerekkel helyettesíthetjük a sót

Milanovich Domi Novák Katalin, leszel a barátom?

A gyógyszerelés folyamatosan fejlődik

Alaptörvény-módosításról, örökbefogadásról A só az egyik legnépszerűbb ételízesítő, túlzott mennyiségben fogyasztva azonban veszélyes az egészségre. De vajon honnét tudhatod, hogy túlzásba viszed-e a sófogyasztást? Lehet, hogy vannak sófajták, amelyek kevésbé károsak, mint mások? Mi a francot főzzek?

Fontos az ideális testsúly elérése és megőrzése

Először is érdemes pontosítani a só fogalmát. A természetben számtalan különféle só létezik, a mindennapokban azonban az otthoni fogyasztásra készült konyhasót nátrium-klorid értjük a kifejezés alatt.

  1. Tudatos táplálkozással felvehetjük a harcot a magas vérnyomás ellen – Semmelweis Hírek
  2. Mi a magas vérnyomás 2 és 3 fok
  3. Hogyan lehet megszabadulni a magas vérnyomással járó hányingertől

Az alábbiakban erről a sóról lesz szó. Nem csak egyféle só létezik A konyhasónak is rengeteg változata létezik, ezek többségének közös vonása, hogy erősen feldolgozottak, márpedig az ipari feldolgozás során kikerülnek a sóból a benne található jótékony hatású természetes anyagok.

Egyes fajták — például a tengeri só — kevésbé finomítottak, ezért viszonylag nagyobb mennyiségben tartalmaznak hasznos tápanyagokat, például kalciumot, káliumot, magnéziumot, cinket és vasat. A legtöbb asztali só emellett erősen jódozott.

Szöveg: Máthé Dóra Zsuzsa

A só jódozását magas vérnyomás sóhelyettesítője as években kezdték el, így próbálva csökkenteni a jódhiányból fakadó strúmás betegségek számát. Azonban ha egészségesen táplálkozol, és természetes, nem feldolgozott ételeket fogyasztasz, só nélkül is megkapod a szükséges jódmennyiséget, például a halételekből és tengeri növényekből.

Ezek is érdekelhetik

Hyman azt javasolja, érdemes konyhasó helyett tengeri sóval ízesíteni az ételeket. Túl sok sót magas magas vérnyomás sóhelyettesítője sóhelyettesítője A kérdés összetett — állítja a szakember — mivel, a cukorral ellentétben, a különböző sófajták más-más hatással vannak a szervezetre, és egyénenként is változó lehet a dolog.

A problémák igazi okozója a sóban található nátrium, ami bizonyítottan elősegíti a magas vérnyomás kialakulását, ez pedig a szív- és érrendszeri problémák előszobája.

A nátrium fontos tápanyag az emberi szervezet számára.

mi legyen a magas vérnyomás tápláléka magas vérnyomás elleni orvosi eszközök

Az ideális az, amikor a szervezetben egyenlő mennyiségben van jelen a nátrium magas vérnyomás sóhelyettesítője a hasznos ásványi anyagok, különösen a kálium. Ha felborul az egyensúly, magas vérnyomás sóhelyettesítője a nátrium túlsúlyba kerül, az könnyen vérnyomásproblémák kialakulásához vezet.

A legjobb természetes káliumforrásnak számít a főtt spenót, a brokkoli, a tök, az avokádó, a papaja és a banán. A magas vérnyomással küzdők számára gyakran javasolják a nátriumfogyasztás minimumra csökkentését.

magas vérnyomás ischaemia kezelés magas vérnyomás kezelése sakiban

Ez azonban nem mindig a legjobb tanács. A kutatások szerint azok a szívbetegséggel kezelt páciensek, akik kizárták a sót az étrendjükből, 85 százalékkal nagyobb eséllyel halnak magas vérnyomás sóhelyettesítője vagy kerülnek kórházba.

Vérnyomás problémák – az elkerülés tünetei

Természetesen vannak sóérzékeny szívbetegek, a többség számára azonban felesleges, sőt inkább káros a sómegvonás. A só ugyanis fontos szerepet játszik a szervezetben, elengedhetetlen a megfelelő folyadékszabályozáshoz és hidratáltsághoz. Hyman szerint elsősorban inkább a cukor, illetve a feldolgozott ételek fogyasztásával érdemes leállnia azoknak, akik szívproblémákkal küzdenek.

Válassz egészséges ételízesítőket A nem ellenálló a magas vérnyomás ellen úgy véli, a valódi problémát a feldolgozott ételekben lévő, a gyártás során hozzáadott nagy mennyiségű, nátriumtól túltengő só okozza, amivel az ízeket próbálják minél teltebbé, finomabbá tenni. Hyman azt tanácsolja, kerüld a gyorskaját és a túlsózott fogásokat — inkább főzz otthon, és használj tengeri sót magas vérnyomás sóhelyettesítője ételek ízesítéséhez.

Ha magas vérnyomással küzdesz, vagy nagyobb a kockázata a szívbetegség kialakulásának, koncentrálj arra, hogy mérsékeld a szisztémás gyulladást.

Tünet nélkül is mérjük a vérnyomást!

Ehhez nem elég a só megvonása. Száműzni kell az étrendből a feldolgozott cukrokat és szénhidrátokat, helyettük egészséges zsírsavakban és növényi fehérjében gazdag zöldségeket-gyümölcsöket ajánlott fogyasztani nagy mennyiségben.

szénsavas víz magas vérnyomás ellen hogyan lehet gyógyítani az aritmia hipertóniáját

Hyman tapasztalata szerint ez a legjobb út a vérnyomás csökkentéséhez. Azt is fontos tudni, hogy só helyett rengeteg másféle fűszert is használhatunk az ételek ízesítésére.

Érdemes kísérletezni ezekkel, és megismerni őket. Közülük több is — például a kurkuma és a gyömbér — gyulladáscsökkentő hatásáról ismert, mások — mint az oregánó — baktérium- és gombaölő tulajdonságokkal bírnak.

Nem csak az asztali sózásra kell figyelni

Ezek az egészséges fűszerek és természetes ízesítők fitokemikáliákban, vagyis növényi alapú hasznos vegyületekben is gazdagok, amik méregtelenítik a szervezetet. A felsoroltak mellett idetartozik még a Cayenne-bors, a kakukkfű, a rozmaring, a csilipor, a kömény, a zsálya, a hagymapor, a fahéj, a koriander, a paprika és a petrezselyem. Érdemes organikus termékeket vásárolni, és megbizonyosodni róla, hogy nem tartalmaznak rejtett cukrot, glutént vagy más egészségtelen adalékanyagokat.

magas vérnyomás és oxigén a magas vérnyomás kezelés nem segít

Nem csak a só a probléma Ha mégis sóval szeretnéd ízletesebbé tenni az ételeket, Hyman azt javasolja, kerüld az asztali sót, és válassz inkább Himalája-sót, kóser sót vagy tengeri sót. A legfontosabb azonban, hogy biztosítva legyen a megfelelő mennyiségű káliumbevitel. Érdemes nem a főzés során megsózni az ételeket, hanem már magas vérnyomás sóhelyettesítője asztalon, tálalás után — ekkor ugyanis kevesebb sóval érheted el ugyanazt az ízt.

Fűszerország kínálata

Összegezve, Hyman hangsúlyozza, hogy — habár a túlzásba vitt sófogyasztás valóban káros — a közvéleményben leegyszerűsítő, általánosító elképzelés él a sóval kapcsolatban.

A nátriumban gazdag, erősen feldolgozott konyhasó tényleg kerülendő, a többség azonban nem veszi figyelembe, hogy nem csak ez az egyetlen sófajta létezik. A másik alapvető tévedés, hogy sokan a sót teszik egyedül felelőssé a magas vérnyomásért és más magas vérnyomás sóhelyettesítője, holott ez bonyolult, soktényezős dolog.

Ahelyett, hogy erre az egyetlen összetevőre koncentrálnál, a teljes étrendedet vizsgáld felül, és alakíts ki egy egészséges és változatos étrendet  magadnak.

vizelethajtó termékek magas vérnyomás ellen magas vérnyomás esetén sportoljon

Hasonlókiadványok