Alvás pihenés magas vérnyomás esetén

A magas vérnyomás kronoterápiája - I. rész

Szervezetünk kronobiológiája

Kategória: Kardiológia A magas vérnyomás kezelésének legfőbb célja az olyan súlyos következmények megelőzése, mint a szívinfarktus és a stroke. Marton Anna, az Oxygen Medical kardiológusa az alvás minősége és a vérnyomás közti összefüggésekről beszélt.

Magas vérnyomás kőkezelése probléma A Mayo Klinika kutatásai szerint az álmatlanság, illetve a nem kielégítő alvás határozottan magasabb éjszakai vérnyomásértékeket okoz.

Azért is érdemes foglalkozni ezzel a jelenséggel, mert a Centers for Disease Controll and Prevention nevű amerikai szervezet szerint a nem megfelelő alvás már népegészségügyi méretű probléma.

  • Magas vérnyomás a rossz alvástól - Springday Medical
  • Magas vérnyomás magas légköri nyomással
  • Magas vérnyomás és veseelégtelenség
  • Ha mindezek mellett még rendszeresen magas vérnyomásértékeket is produkál, akkor tudnia kell, hogy komoly veszélyben van, az Ön esetében többszörösére nőtt a szívproblémák esélye.
  • A délutáni pihenés áldásos hatása - HáziPatika
  • Gyógyszerek a magas vérnyomás megelőzésére

A klinika kutatói év közti, normál súlyú, egészséges pácienseket vizsgáltak 16 napig. A 4 napos felvezetés után 9 napig részben csökkent alvásmennyiséget 4 órátrészben elég alvást 9 órát engedélyeztek nekik.

alvás pihenés magas vérnyomás esetén

Ezek után 3 napig tartott a levezető fázis. Mindeközben végig kontrollálták a vérnyomásukat. Ez valószínűleg annak volt köszönhető, hogy míg normál esetben a vérnyomás éjszaka lecsökken, addig a zavart alvás esetében alig következik be csökkenés.

Pihentető álmot hozzon az éj

Ugyanez igaz a pulzusra is. A nem kielégítő alvás ráadásul más problémákat is okoz.

Magas vérnyomás kezelése jógával, avagy jóga gyakorlatsor a magas vérnyomás természetes gyógyítására

Azok, akik nem alszanak eleget megfelelő minőségbenjóval nagyobb eséllyel néznek szembe a cukorbetegséggel, az elhízással, a depresszióval, bizonyos daganatos betegségekkel, valamint romlik az életminőségük és a teljesítményük Tippek a kielégítő alváshoz 1.

Estére csökkentsük a fénymennyiséget, hogy ezzel előkészítsük a szervezetet az alvás időszakára.

alvás pihenés magas vérnyomás esetén

Ha lehet, tartsuk alacsonyan a hőmérsékletet a hálószobában, ez éjszaka optimálisan °C. Gondosan válasszuk meg a takarót és a párnát, gyakran cseréljünk ágyneműt. Csendesítsünk le mindent magunk körül, zajban nem lehet kielégítően aludni. Kapcsoljuk ki az elektromos berendezéseket a hálószobában, a retina fényreceptorai ugyanis jeleket küldenek az agynak, így megzavarva az alvás ritmusát.

Miért kell kezelni a magas vérnyomást?

alvás pihenés magas vérnyomás esetén

Mindazonáltal a betegeknek ajánlatos a gyógyszereken kívül az orvos életmódra vonatkozó tanácsait is elfogadnia és betartania — hangsúlyozza dr. Marton Anna, az Oxygen Medical kardiológusa. Kutatások és napi tapasztalatok is bizonyítják, hogy túlsúly esetén a testsúlycsökkentés, a sóbevitel optimalizálása és a rendszeres fizikai aktivitás fokozása jelentős vérnyomáscsökkenést eredményez.

alvás pihenés magas vérnyomás esetén

Azt is egyre több adat bizonyítja, hogy az alkoholfogyasztás alvás pihenés magas vérnyomás esetén és a dohányzás elhagyása kedvezően hat a vérnyomás értékeire. Szélsőséges diéták helyett javasolt a sokoldalú, kiegyensúlyozott, de zsírban, olajban, cukrokban, szénhidrátokban alvás pihenés magas vérnyomás esetén étrend.

  1. Bradycardia és magas vérnyomás elleni gyógyszerek
  2. De nol a magas vérnyomás ellen
  3. 1 stádiumú magas vérnyomás hogyan kell kezelni
  4. Magas vérnyomás gyakorisága

Ugyanakkor 3 stádiumú magas vérnyomás a rendszeres zöldség, gyümölcs, hal és sovány fehér és vörös húsok, mérséklet mennyiségben teljes kiőrlésű gabonatermékek, diófélék fogyasztása.

A nem gyógyszeres kezelési formák közül a túlsúly esetén alkalmazott testsúlycsökkentés a leghatékonyabb: már 3 kg-s súlycsökkenés szignifikánsan csökkenti nemcsak a vérnyomást, de a kóros vérzsír- vércukor- és húgysav szintet is. Például 10 kg fogyás a szisztolés vérnyomásértéket 5—15 Hgmm-rel mérsékli.

Az alvászavarral súlyosbodik a helyzet

A rendszeres, heti minimum 3×1 órás vagy napi minimum 30 perces testmozgás pedig 3 hónap után olyan sportadaptációs mechanizmusokat indít el a szervezetünkben, mely szintén igen kedvező hatással úgy a vérnyomásértékekre, mint a többi anyagcsere eltérésre. Ugyanakkor nemcsak a stressz és alvásmegvonás hat a vérnyomásunkra, szív- és érrendszeri szövődményekre, hanem a vérnyomás optimalizálása önmagában is pihentetőbb alvást, javuló stressz toleranciát, általánosságban nyugodtabb habitust eredményez.

alvás pihenés magas vérnyomás esetén

A legfontosabb teendő azonban a kardiológus felkeresése, aki a alvás pihenés magas vérnyomás esetén kivizsgálás után személyre szabottan megállapítja, pontosan milyen életmódbeli és terápiás lépésekre, esetleges speciális körültekintésre van szükség a vérnyomás rendezéséhez és a lehetséges következményes betegségek kivédéséhez. Címkék .

Hasonlókiadványok